ΔΕΝ βάζουμε τον αντίχειρα μέσα στην στεφάνη του τιμονιού (έτσι ώστε να μην τον χτυπήσουμε σε περίπτωση που το τιμόνι γυρίσει μόνο του σε κάποιο εμπόδιο)
Eπιλέγουμε ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ ΜΟΝΟ σε ΧΙΟΝΙ, ΑΜΜΟ, ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΕ ΧΩΜΑ ή τα πιο πάνω. ΠΟΤΕ ΣΕ ΑΣΦΑΛΤΟ.
Η ταχύτητα (στο κιβώτιο ταχυτήτων) που χρησιμοποιούμε στις κατηφόρες καλό θα είναι να είναι αυτή που θα χρησιμοποιούσαμε αν την ανεβαίναμε (μερικές φορές ακόμη μικρότερη)
Σε περάσματα με εγκάρσια χάσματα προσέχουμε να μην βρεθούμε με ρόδες διαγώνια τοποθετημένες (π.χ. εμπρός δεξιά και πίσω αριστερά) στον αέρα γιατί ακόμη και με μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό θα κολλήσουμε (εκτός και αν έχουμε μπλοκέ και σε έναν ή και στους δύο άξονες η VSC)
Στα νεροφαγώματα προτίμησε, αν γίνεται, να περνάς με το νεροφάγωμα ανάμεσα στις ρόδες σου.
Θυμήσου ότι η οδήγηση εκτός δρόμου είναι κυρίως τεχνική (άρα και θέμα απόκτησης πείρας) και πολύ λιγότερο ταχύτητα.
Στις πιο πολλές περιπτώσεις το αργό και ομαλό πάτημα του γκαζιού θα σε βγάλει πιο εύκολα από τα δύσκολα από ότι το υπερβολικό ή απότομo γκάζωμα.
Αν οι ρόδες σου αρχίσουν να σπινάρουν προσπάθησε να ελαφρύνεις το πόδι σου στο πεντάλ του γκαζιού. Πολύ πιθανόν με τον τρόπο αυτό να αποκτήσουν έτσι πρόσφυση τα λάστιχα που πριν σπίναραν.
Αν αυτό το κόλπο δεν πιάσει προσπάθησε να πατήσεις με το άλλο πόδι ελαφρά το φρένο.
Παράλληλα, αν σπινάρουν οι πίσω μόνο τροχοί, προσπάθησε να τραβήξεις λίγο το χειρόφρενο, τόσο ώστε ο τροχός που σπινάρει να αρχίσει να μειώνει τις "τρελές" περιστροφές του (ΠΡΟΣΟΧΗ το κόλπο αυτό ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οχήματα που το χειρόφρενο εφαρμόζεται στο κεντρικό διαφορικό)
Αν σπινάρουν οι εμπρός τροχοί, δοκίμασε να αρχίσει να γυρνάς το τιμόνι δεξιά - αριστερά. Έτσι τα πλαϊνά πολύ πιθανόν να "δαγκώσουν" στα πλάγια της τρύπας που θα έχει δημιουργήσει το σπινάρισμα των τροχών και να αποκτήσουν πρόσφυση.
Μερικές φορές σε σημεία που ο κινητήρας σου εφαρμόζει πολύ ροπή και οι τροχοί σπινάρουν, μπορείς να ξεκολλήσεις αν προσπαθήσεις να "βγεις" με πρώτη ταχύτητα, κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (ή και άλλων αν έχεις) και απλό γύρισμα της μίζας. Μόνο που θα πρέπει να έχεις αποσυνδέσει το κεντρικό καλώδιο του ντιστριμπιτέρ έτσι ώστε το μοτέρ να ΜΗΝ πάρει μπροστά το μοτέρ. Αν έχεις καταλύτη μάλλον δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το κόλπο αυτό. Εναλλακτικά βεβαίως μπορείς να αποσυνδέσεις την αντλία καυσίμου (πιθανόν βγάζοντας το ρελέ ή την ασφάλεια) οπότε αφού δεν πηγαίνει καύσιμο στο μοτέρ δεν θα πηγαίνει και στον καταλύτη άρα δεν θα υπάρχει τέτοιο πρόβλημα για πιθανή βλάβη του (καταλύτη). Στα diesel μπορείς να βγάλεις το καλώδιο ηλεκτρικού σήματος στην αντλία.
ΠΟΤΕ μην πηγαίνεις για off-roading ΜΟΝΟΣ. Πάντα μαζί με τουλάχιστον ένα ακόμη αυτοκίνητο και ΠΟΤΕ και οι ΔΥΟ ΜΑΖΙ σε ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΗΜΕΙΟ. Πρώτα να περνάει ο ένας και μετά ο άλλος.
ΝΑ ΕΧΕΙΣ πάντα ΜΑΖΙ σου, ιμάντα τουλάχιστον δύο φορές μακρύτερο από το αυτοκίνητό σου, φτυάρι, ασφάλειες, βασικά εργαλεία, ρεζέρβα, γρύλο και τα υπόλοιπα βασικά που μπορείς να βρεις και αλλού γραμμένα.
Όταν κάνεις off-roading να έχεις πάντα τουλάχιστον το μισό παράθυρο κάθε επιβάτη κλειστό (έτσι ώστε να μην μπούνε κλαδιά και χτυπήσετε)
Την κεραία κατεβασμένη, εκτός και αν είναι εύκαμπτη.
ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ, και ιδίως αν είναι αρκετών ημερών, ΠΑΝΤΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ. ΠΡΩΤΑ στους ΕΜΠΡΟΣ τροχούς. ΠΡΟΣΟΧΗ οι αλυσίδες να είναι των σωστών διαστάσεων για τα ελαστικά σου και σίγουρα να μην "βρίσκουν" στα σωληνάκια των φρένων ή σε εξαρτήματα της ανάρτησης ή του συστήματος διευθύνσεως.
ΜΑΚΡΥΑ από την ΘΑΛΑΣΣΑ και την ΑΜΜΟ. Εκτός και αν έχεις χόμπι να σκουριάζεις τα αυτοκίνητά σου.
Πάντοτε πλένουμε το αυτοκίνητό από κάτω. Επάνω μπορείς να το αφήσεις λερωμένο, κάτω το μόνο που θα πετύχεις θα είναι συχνότερες ζημιές και φθορές.
Santa Fe Club