η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Μάθετε περισσότερα για το Santa Fe σας!!! Πώς μπορούμε να το κάνουμε καλύτερο?

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό SRB » Παρ Οκτ 29, 2010 7:52 am

Η αντιστρεπτική ράβδος (δοκός, sway bar, stabilizer bar, anti-sway bar, anti-roll bar, ARB) είναι μέρος του συστήματος της ανάρτησης. Συνδέει τους απέναντι τροχούς (αριστερούς-δεξιούς), συνήθως μέσω μιας ράβδου στρέψεως (torsion bar). Μία αντιστρεπτική ράβδος αυξάνει την αντίσταση της ακαμψίας της ανάρτησης στις στροφές, ανεξάρτητα από τη διαδρομή αυτής. Το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις δοκούς αυτές απονεμήθηκε στον S.L.C. Coleman από το Fredericton του Νew Brunswick, Η.Π.Α., στις 22 Απριλίου 1919.
Η αντιστρεπτική δοκός κατασκευάζεται συνήθως από ένα κομμάτι χάλυβα σε σχήμα U, που συνδέεται με το σώμα του οχήματος σε δύο σημεία (στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά της ανάρτησης). Εάν οι αριστεροί και δεξιοί τροχοί είναι στην ίδια ευθεία (κίνηση σε ευθεία), η δοκός είναι σταθερή και δεν κάμπτεται. Εάν οι τροχοί έχουν διαφορά ύψους (κίνηση σε στροφή), η δοκός υποβάλλεται σε στρέψη και αναγκάζεται σε αντίδραση. Η δοκός αντιδρά λόγω της ακαμψίας της. Η ακαμψία μιας ράβδου στρέψεως βασίζεται στην τέταρτη δύναμη της διαμέτρου της, στη δυσκαμψία του υλικού, στο αντίστροφο του μήκους των όπλων μοχλών (δηλαδή όσο κοντύτερος ο βραχίονας μοχλών τόσο πιο δύσκαμπτη είναι η ράβδος) και στη γεωμετρία των τοποθετημένων σημείων. Μερικές αντιστρεπτικές, ιδιαίτερα αυτές που προορίζονται για χρήση σε αγώνες, είναι ρυθμιζόμενες, επιτρέποντας τη ρύθμιση της ακαμψίας που προσφέρουν. Χρήση αντιστρεπτικών Η βασική λειτουργία των αντιστρεπτικών είναι η μείωση των κλίσεων του αμαξώματος, η οποία εξαρτάται από τη συνολική ακαμψία του οχήματος. Η αύξηση της συνολικής ακαμψίας ενός οχήματος δεν αλλάζει τη συνολική μεταφορά σταθερών φορτίων (βάρος) από τις εσωτερικές στις εξωτερικές ρόδες, παρά μειώνει μόνο την κλίση τους. Η συνολική πλευρική μεταφορά φορτίων καθορίζεται από το ύψος του οχήματος και το πλάτος του (μετατρόχιο). Αρνητικά χρήσης αντιστρεπτικών Η αντιστρεπτική δοκός συνδέει τις ρόδες στις αντίθετες πλευρές του οχήματος και εκτός των άλλων μεταφέρει τους κραδασμούς των προσκρούσεων του ενός τροχού στον άλλο (αντίθετο τροχό). Σε τραχύ ή ανώμαλο δρόμο, οι δοκοί αυτοί μπορούν να παραγάγουν τις ενοχλητικές, πλευρικές μετατοπίσεις (μια αίσθηση πλευστότητας), κραδασμούς που αυξάνονται στην ένταση ανάλογα με τη διάμετρο και την ακαμψία των δοκών. Η υπερβολική ακαμψία μπορεί πολύ επιθετικά να αναγκάσει τους τροχούς ακόμα και να ανασηκωθούν από το έδαφος, κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλεονέκτημα στη χρήση εντός δρόμου. Ωστόσο, στην περίπτωση που μας αφορά, δηλαδή στην εκτός δρόμου κίνηση, που θέλουμε να έχουμε ανεξαρτησία στην ανάρτηση, η συμπεριφορά αυτή μπορεί να “κρεμάσει” το όχημα, με αποτέλεσμα την αδυναμία προσπέλασης του σημείου. Σε κάποια τετρακίνητα οχήματα όπως το Wrangler Rubicon, υπάρχει σύστημα -μέσω διακόπτη- ηλεκτρικής απεμπλοκής της αντιστρεπτικής δοκού. Σε άλλη περίπτωση, τα περισσότερα κιτ αναρτήσεων παρέχουν τη δυνατότητα να “ξεκλειδώσουμε” και σε αυτά την αντιστρεπτική με το χέρι. Το ότι η αντιστρεπτική ράβδος σε κάποιες περιπτώσεις περιορίζει τη δυνατότητα κίνησης του τετρακίνητου σε εκτός δρόμου καταστάσεις, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει, απλά θα πρέπει να μπορεί να αποσυνδεθεί ή να αντικατασταθεί από μία που να αποσυνδέεται. Σε περίπτωση όμως μόνο που η ράβδος περιορίζει τη διαδρομή της ανάρτησης. Επίσης, υπάρχει και αντιστρεπτική τύπου (σχήματος) Ζ, η οποία κάνει ακριβώς την αντίθετη δουλειά. Έτσι, όταν ο ένας τροχός βυθίζεται μέσα στο φτερό, η δοκός αυτή “τραβά” τον αντίθετο προς τα κάτω. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση ή μη της αντιστρεπτικής πρέπει να γίνεται κατόπιν ωρίμου σκέψεως και ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν από τη χρήση του οχήματός σας. Αν για παράδειγμα δεν έχετε αυξήσει το ύψος και τη διαδρομή της ανάρτησής σας, η παρουσία της αντιστρεπτικής δεν πρόκειται να επηρεάσει την ελεύθερη κίνηση της ανάρτησης. Αν όμως υπάρχει κιτ αναβάθμισης, όπως για παράδειγμα στο Wrangler που είχαμε παρουσιάσει στο τεύχος 54, η παρουσία αντιστρεπτικής καθίσταται απαραίτητη για την κίνηση σε μεγάλες ταχύτητες για να περιορίσουμε τις πλευρικές κλίσεις, ενώ στην εκτός δρόμου extreme χρήση ακριβώς το αντίθετο. Έτσι, η τοποθέτηση μιας απεμπλεκόμενης αντιστρεπτικής θεωρείται αναγκαστική.
Και τωρα στο δια ταυτα....... Ποσο extreme μπορουμε να γινουμε?????? Νομιζω για κατι δασικους δρομους με κατι λασπες και μερικα νεροφαγωματα ειναι μια χαρα!!! ;) ;)
Εικόνα
JOVAN ANTONAKIC
Άβαταρ μέλους
SRB
Site Moderator
Site Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 1558
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 31, 2009 10:55 pm
Τοποθεσία: BELGRADE ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό SANTAGR » Παρ Οκτ 29, 2010 12:41 pm

Έχετε μπερδέψει της ΜΠΑΡΕΣ ΜΕ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΕΣ-ΖΑΜΦΟΡ.Αυτές που θέλετε να βάλλεται είναι ΜΠΑΡΕΣ έχει δίκιο ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ (0000)
'''SANTAGR''' (0000)
Εικόνα
ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΎΩ V6-2700cc
Άβαταρ μέλους
SANTAGR
Παλιός
Παλιός
 
Δημοσιεύσεις: 1774
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 06, 2008 9:04 am
Τοποθεσία: ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό SRB » Παρ Οκτ 29, 2010 8:13 pm

SANTAGR έγραψε:Έχετε μπερδέψει της ΜΠΑΡΕΣ ΜΕ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΕΣ-ΖΑΜΦΟΡ.Αυτές που θέλετε να βάλλεται είναι ΜΠΑΡΕΣ έχει δίκιο ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ (0000)

Λαθος Γιωργο!!!!!! ;)
Εικόνα
JOVAN ANTONAKIC
Άβαταρ μέλους
SRB
Site Moderator
Site Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 1558
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 31, 2009 10:55 pm
Τοποθεσία: BELGRADE ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό Bordo » Παρ Οκτ 29, 2010 9:02 pm

εγω ξερω ενα οτι αν μπει σε ενα ανωμαλο δρομο ενα αυτοκινητο το σασι που εχει την λιγοτερη ακαμψια καταπονητε περισσοτερο απο το αλλο που ειναι στιβαροτερο .Τωρα αμα παρω ενα τζιπ το οποιο ειναι για εκτος δρομου δυνατοτητες πχ toyota land cruizer δεν σας λεω για rubikon κτλ και εχει ανεξαρτιτες αναρτησεις τοτε μπορει και να μην τις εβαζα, αλλα το αμαξι το δικο μας κρεμαει τον πισω τροχο ελαχιστα και τις δινατοτητες που εχει τις ειδα απο πρωτο χερι ΕΣΠΑΣΑ ΤΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΔΗΛΑΔΗ και εχω προσγειωθει αρκετα στο τι αμαξι εχουμε .Εxoυμε ενα αξιοπρεπει SUV smoke
τωρα οσο αναφορα εμπρος ειναι αντιστρεπτικη δοκος η αλλιως μπαρα θολων η οποια βοηθαει το αμαξι στο να μην κλεινουν οι θολοι στο φρεναρισμα και στο στριψιμο παταει καλυτερα και γενικος δενει τα σημεια τα οποια εχουν περισσοτερη καταπονηση ,απο κατω μπενουν δυο δοκοι οι οποιοι δεν αφηνουν το αμαξωμα να κλεισει ,να μην συναντησει ο αριστερος τροχος τον δεξι προς τα off road τωρα δεν περιοριζει τις ειδη περιορισμενες δυνατοτητες που εχουμε και σιγα τις off road διαδρομες που κανουμε δηλαδη !!!! παντος αν εχετε εσεις δικιο προτιμο ενα αμαξι που στριβει ,δεν γερνει και φρεναρει καλυτερα με δεμενο σασι παρα ενα αμαξι βαρκα και +10%παραπανο δυνατοτητες απο το δικο μου !! smoke smoke ετσι και αλλιως απο τα 25000 χιλιομετρα που εχω εως τωρα ουτε τα 500 δεν ειναι εκτος δρομου για σκεφτητε το :? οτι εκτος εχω κανει ειναι με το κλαμπ bravo Και τελος επιμενω οτι το σετ αυτο δεν καταπονει το σασι ισα ισα που το το κανει ποιο στιβαρο και ενα στιβαρο αμαξομα εχει καλητερη αντοχη στο χρονο δεν τριζει και δεν καταπονειτε και επιπλεον σε ενα ατυχημα ειναι ποιο ασφαλης.Φαντασθητε το κορμη σας να κανει ενα σκληρο αθλημα οπως ραγκμπη θα ηταν καλητερα ενα δεμενο σωμα η ενα σωμα λαπαδικο αγυμναστο !!!! και στο κατω κατω οποιος θελει το περνει οποιος θελει οχι για το καλο του κλαμπ πηρα τιμη και το ποσταρισα γιατι πιστευω οτι αξιζει .ο καθενας πιστευει οτι θελει !!!!!!Εγω το κλεινω εδω και δεν ξαναασχολουμε με το θεμα
!χωρίς κόμμα. Χωρίς χρώμα. Χωρίς δογμα!V6 ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ
Άβαταρ μέλους
Bordo
Παλιός
Παλιός
 
Δημοσιεύσεις: 1936
Εγγραφή: Τετ Φεβ 04, 2009 9:48 pm
Τοποθεσία: βουλα αθηνα

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό SANTAGR » Παρ Οκτ 29, 2010 9:50 pm

SRB έγραψε:
SANTAGR έγραψε:Έχετε μπερδέψει της ΜΠΑΡΕΣ ΜΕ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΕΣ-ΖΑΜΦΟΡ.Αυτές που θέλετε να βάλλεται είναι ΜΠΑΡΕΣ έχει δίκιο ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ (0000)

Λαθος Γιωργο!!!!!! ;)


ΜΕ την πρώτη ευκαιρία θα τα πούμε από κοντά γιατί βαριέμαι να γράφω (0000)
'''SANTAGR''' (0000)
Εικόνα
ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΎΩ V6-2700cc
Άβαταρ μέλους
SANTAGR
Παλιός
Παλιός
 
Δημοσιεύσεις: 1774
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 06, 2008 9:04 am
Τοποθεσία: ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό ychatzop » Παρ Οκτ 29, 2010 11:12 pm

SANTAGR έγραψε:ΜΕ την πρώτη ευκαιρία θα τα πούμε από κοντά γιατί βαριέμαι να γράφω (0000)

+1
Γιάννης.
ychatzop
Ενεργός
Ενεργός
 
Δημοσιεύσεις: 433
Εγγραφή: Τρί Ιαν 15, 2008 11:54 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Πεύκη

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό SRB » Σάβ Οκτ 30, 2010 9:59 am

8/1/2007 ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ 4Χ4 ΑΓΩΝΩΝ ΑΝΤΟΧΗΣ 2007

5.2 Αναρτήσεις, αμορτισέρ & ελατήρια - σούστες
Επιτρέπεται η τοποθέτηση ενισχυτικής μπάρας στους
θόλους των αναρτήσεων.
Pάβδοι στρέψης: H διάμετρός τους είναι ελεύθερη.

Προετοιμασία αυτοκινήτου για αγώνες αντοχής Trail Ride Raid
Στην κατηγορία 4Χ4 δεν μπορείτε να κάνετε πολλά, πέρα από τη φροντίδα να πατά το όχημα «ίσιο» στο έδαφος, να ανανεώσετε όλους τους ελαστικούς συνδέσμους με καινούργιους του εργοστασίου και να τοποθετήσετε μια ενισχυτική μπάρα θόλων (ανάλογα με το σημείο στήριξης των αμορτισέρ).
Επίσης μπορείτε να αλλάξετε ουσιαστικά την φιλοσοφία λειτουργίας της ανάρτησης πχ από σούστες σε ελατήρια, αλλαγή σημείων στήριξης, προσθήκη / αφαίρεση / διαφοροποίηση αντιστρεπτικών κ.α., αν φυσικά υπάρχουν οι τεχνολογικές γνώσεις και η … όρεξη!

Αυτα κυριοι απο καποιους ειδικους,Και μπορουμε να καταλαβουμε τι οχημα εχουμε,βελτιωσεις παιρνει, αλλα αυτες οπως καταλαβαινεται ειναι light!!!!
Οσο για την μπαρα θολων ξερουμε οτι σε περιπτωση τρακαρισματος μεταφερει την δυναμη και στον αλλο θολο!!!! Ειναι ομως επιλογη, το τι θελει ο καθενας!! Και μην μηδενιζουμε τα παντα!!!
Εικόνα
JOVAN ANTONAKIC
Άβαταρ μέλους
SRB
Site Moderator
Site Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 1558
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 31, 2009 10:55 pm
Τοποθεσία: BELGRADE ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό SRB » Σάβ Οκτ 30, 2010 10:20 am

Θα σας παρακαλεσω να δειτε και τις φωτο!!!! Εκτος απο την μπαρα θολων για κοιταξτε που πιανουν οι αλλες δυο!!!! Μαλλον λαθος γινεται ολη η συζητηση!!! ;)
Εικόνα
JOVAN ANTONAKIC
Άβαταρ μέλους
SRB
Site Moderator
Site Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 1558
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 31, 2009 10:55 pm
Τοποθεσία: BELGRADE ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό dratsa7 » Τετ Νοέμ 03, 2010 8:03 pm

ωραια μου ειπες και ενα για μενα (badmood) θελω να μπαινω με 200!!!!!!!!!! οταν πηγαινω για τολο thewave thewave
Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ SANTAFE
Άβαταρ μέλους
dratsa7
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 02, 2010 7:44 pm

Re: η λυση για τισ κλισεις του αμαξωματος.

Δημοσίευσηαπό Bordo » Τετ Νοέμ 03, 2010 11:52 pm

οκ δρατσα μεχρι στιγμης ειμαστε 5 στις 10 του μηνα θα ειναι εδω thewave
!χωρίς κόμμα. Χωρίς χρώμα. Χωρίς δογμα!V6 ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ
Άβαταρ μέλους
Bordo
Παλιός
Παλιός
 
Δημοσιεύσεις: 1936
Εγγραφή: Τετ Φεβ 04, 2009 9:48 pm
Τοποθεσία: βουλα αθηνα

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Μηχανικά - Βελτιώσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης