Μετά από 2.500 χιλιόμετρα που έχει στρώσει το σύστημα υγραερίου κι έχουν γίνει και οι τελικές ρυθμίσεις από τον Φάνη,μέτρησα την κατανάλωση με δείγμα αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα σε πόλη και αττική οδό.Έχω επιλέξει την πρόσμιξη βενζίνης στο υγραέριο στο μέγιστο ποσοστό,ήτοι στο 4% κι έχω λάβει υπόψη μου το κόστος και για τα δύο καύσιμα,με τιμές 0,87 ευρώ ανά λίτρο για υγραέριο και 1,68 ευρώ ανά λίτρο ((<>)
και γι΄αυτό) για τη βενζίνη...Επίσης για προστασία του κινητήρα κάθε 300-350 χιλιόμετρα που κρατάει ένα ρεζερβουάρ υγραερίου κάνω 50 περίπου χιλιόμετρα μόνο με βενζίνη,οπότε υπολογίζω κι αυτό το κόστος με αναγωγή.Όταν το θηρίο κινείται με υγραέριο στις παραπάνω συνθήκες καταναλώνει κατά μέσον όρο 16 λίτρα στα 100,ενώ όταν κινείται με βενζίνη καταναλώνει κατά μέσον όρο 15 λίτρα στα 100.Κόστος κίνησης με υγράεριο 14,4 λεπτά ανά χιλιόμετρο,ενώ αν υπολογίσω και τα 50 χιλιόμετρα που κάνω με βενζίνη κάθε 350 χιλιόμετρα διανυόμενα με υγραέριο,το κόστος ανέρχεται στα 15,75 λεπτά ανά χιλιόμετρο.Ως μέτρο σύγκρισης,το Yaris της συζύγου που κινείται κυρίως μέσα στην πόλη και καταναλώνει 9 λίτρα βενζινης στα 100 χιλ.,καίει 15,12 λεπτά ανά χιλιόμετρο.Συμπέρασμα: Ένα τετρακίνητο όχημα δύο τόνων για να κινηθεί κοστίζει με το υγραέριο ελάχιστα παραπάνω από ένα αυτοκίνητο πόλης με το μισό βάρος!
άλλο!