Αγαπητοί συνάδελφοι,αν και το club έχει μεγάλη ποικιλία θεμάτων,δεν έχει συστηματική αναφορά σε ένα θέμα που απασχολεί τους περισσότερους από εμάς: την κατανάλωση καυσίμου...Πόσο τρώει το θηρίο μας; Είναι λογικά αυτά που τρώει;
Πιστεύω ότι μόνο με την ανταλλαγή των δεδομένων που έχει ο καθένας μας για το Santa fe του μπορούμε να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα για το φλέγον θέμα,ιδίως τώρα που είμαστε πρωταθλητές στην Ευρώπη (για να μην πω στον κόσμο) όσον αφορά στο ποσοστό αύξησης της τιμής των καυσίμων τους τελευταίους μήνες! Μπορεί η τιμή του λίτρου να μην είναι (ακόμη...
) η ακριβότερη στην Ευρώπη,αλλά σίγουρα (σύμφωνα με επίσημα στατιστικά δεδομένα) είχε την μεγαλύτερη αύξηση από όλες τις άλλες Ευρωπαϊκές τουλάχιστον χώρες... Οι αιτίες; Άλλες γνωστές κι άλλες λιγότερο γνωστές.Κοινό τοις πάσι είναι το γεγονός ότι οι κερδοσκόποι δρουν ανεξέλεγκτα στη χώρα μας και σ΄αυτόν τον τομέα (αρκεί να δείτε τις τιμές στα βενζινάδικα των εθνικών οδών,πολλών νομών της επαρχίας αλλά και σε διάφορα πρατήρια της Αττικής που εκμεταλλεύονται την προνομιακή τους θέση).Αυτό που δεν είναι γνωστό σε όλους είναι το γεγονός ότι όταν αυξάνεται η τιμή του πετρελαίου,η Ευρωπαϊκή ένωση αμέσως κάνει ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολλαρίου,αφού το πετρέλαιο πληρώνεται με δολλάρια,με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης της τιμής των καυσίμων να απορροφάται με αυτόν τον μηχανισμό και να μη φτάνει στις τσέπες των Ευρωπαίων καταναλωτών.Προσοχή! Των Ευρωπαίων είπα.Εδώ βρισκόμαστε στην ηγέτιδα δύναμη στα Βαλκάνια...Και ως πολίτες της έχουμε φάει κατακούτελα ΟΛΟΚΛΗΡΟ το πακέτο της αύξησης της διεθνούς τιμής του πετρελαίου αδιϋλιστο και χωρίς καμμιά χρονοτριβή.Το σκορ μέχρι στιγμής είναι (περίπου) 25% αύξηση στην Ελλάδα στις τιμές των καυσίμων τους τελευταίους μήνες,έναντι 9% κατά μέσο όρο στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης για το ίδιο χρονικό διάστημα.Τα περαιτέρω σχόλια περιττεύουν...Για να περάσουμε ad hoc στο θέμα μας,πρώτα να επισημάνω ότι ο υπολογιστής κατανάλωσης του Santa fe είναι ακριβής,όπως έχω διαπιστώσει συγκρίνοντας τις ενδείξεις του με την κλασσική μεθοδο μέτρησης του γεμίσματος του ρεζερβουάρ.Έχω το βενζινοκίνητο (2,7) και η χαμηλότερη κατανάλωση που μου έχει δείξει είναι 11,6 λίτρα στα 100 σε διαδρομή 225 χιλιομέτρων στην ΕΟ Αθηνών-Λαμίας και σε επαρχιακούς δρόμους.
Σε μετρήσεις μέσης κατανάλωσης που έκανα καταγράφοντας και την μέση ωριαία ταχύτητα (στο εξής μωτ χάριν συντομίας) με χρονόμετρο για το σύνολο των διαδρομών της εκάστοτε μέτρησης,είχα τα εξής αποτελέσματα: 1. Με μωτ 38,8 χιλιόμετρα ,δείγμα 458 χιλιομέτρων και διαδρομές 60% σε αττική και εθνική οδό και 40% αστικές,η κατανάλωση ανήλθε στα 14,6 λίτρα στα 100. 2.Με μωτ 42,3 χιλ.,δείγμα 465 χιλιομέτρων και ίδια με την πιο πάνω αναλογία υπεραστικών και αστικών διαδρομών,η κατανάλωση ήταν 14,5 λίτρα στα 100. 3.Στη διαδρομή Αθήνα-Λαμία (352 χιλ.) η κατανάλωση ήταν 13,3 λίτρα στα 100 και στην αντίστροφη διαδρομή 13,7 λίτρα στα 100,με κανονικές για εθνική οδό ταχύτητες. Δεν έχω μετρήσει την κατανάλωση με μεγάλο δείγμα αποκλειστικά αστικών διαδρομών,διότι βρίσκομαι και σε επικίνδυνη ηλικία
...Πάντως δεν πέφτει κάτω από τα 20 συνήθως
,ενώ έχω δει και 18 λ/100 όταν η μωτ είναι σχετικά αυξημένη.Θα συνεχίσω να κάνω μετρήσεις
και να τις δημοσιεύω στο club,αλλά θεωρώ ότι η κατά το δυνατόν συστηματική καταγραφή από όσο το δυνατόν περισσότερους συναδέλφους που έχουν την όρεξη να ασχοληθούν λίγο θα δημιουργήσει μία βάση χρήσιμων δεδομένων,που θα βοηθήσει ενδεχομένως και όσους έχουν βαρύ πόδι!
Στο ίδιο θέμα θα μπορούσαμε να δημοσιεύουμε τα φθηνά (και ποιοτικά) πρατήρια που έχει υπόψη του ο καθένας.Ποιοτικά με την έννοια ότι βάζουμε συχνά βενζίνη σε αυτά και δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα...Ένα τέτοιο πρατήριο είναι η shell στην οδό Παπανικολή (συνέχεια της Καποδιστρίου) στο Χαλάνδρι,στο ρεύμα της προς Αγία Παρασκευή.