AΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟΣ για την Ελλάδα ΚΑΡΠΟΣ...
Το εγγλέζικο Autocar έχει πλήρες τεστ για το Santa fe 3ης γενιάς,όπως κάνει για τα μοντέλα με ευρεία απήχηση στη Μ.Βρεττανία.Το αξιολογεί με τέσσερα στα 5 αστέρια,δηλαδή πάρα πολύ καλό και το κατατάσσει δεύτερο στα 5 καλύτερα της κατηγορίας των μεγάλων αλλά προσιτών SUV,με πρώτο το Land Rover Freelander (που έχει κατά πενήντα ίππους λιγότερο ισχυρό κινητήρα σε σχέση με το santa fe),οπότε αν υπολογίσουμε και το υποκειμενικό στοιχείο που σίγουρα υπάρχει για το αυτοκίνητο της χώρας τους,το νέο santa fe είναι στην κορυφή!
Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι βγάζει τρίτο το προηγούμενο-απερχόμενο Kia Sorento,που βασίζεται στο santa fe δεύτερης γενιάς και το χαρακτηρίζει κιόλας σχεδόν όμοιο με αυτό,δίνοντάς του 31/2 αστέρια,δηλαδή πολύ καλό! Με άλλα λόγια, μετά από 6 χρόνια από την κυκλοφορία του,το santa fe συνεχίζει να είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό suv,που αρέσει ακόμη στους απαιτητικότατους δοκιμαστές του αυστηρού στις κρίσεις του εγγλέζικου Autocar,που αναφέρουν ότι το αγάπησαν "για την πολυχρηστικότητα,για την πρακτικότητά του,για το μεγάλο του μέγεθος,την άψογη ρυμούλκηση,την άνεση στα ταξίδια,την καλή τιμή του και την μακρόχρονη εγγύησή του"! Στη Μεγάλη Βρεττανία το Santa fe δεύτερης γενιάς έκανε το ένα τρίτο από τις πωλήσεις του σε όλες τις χώρες της Ευρώπης,και ήταν το υπ΄αρ.1 μοντέλο σε πωλήσεις της Χιουντάϊ. Όσον αφορά τις διαφορές του μοντέλου τρίτης γενιάς σε σχέση με αυτό της δεύτερης γενιάς,είναι οι εξής,όπως τις εντόπισα στο κείμενο του τεστ: Το καινούργιο είναι πιο όμορφο,σύμφωνα με τους Άγγλους,αλλά αυτό είναι υποκειμενικό.Επίσης είναι κάπως πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων, έχει καλύτερα σχεδιασμένη καμπίνα και είναι πιο ελαφρύ (1940 κιλά για το αυτόματο τετρακίνητο ντήζελ 2,2 με 195 ίππους).Είναι πιο χαμηλό (πράγμα που δεν μου αρέσει),
έχει μόνο 18 εκατοστά ελάχιστη απόσταση από το έδαφος,πράγμα που δεν μου αρέσει καθόλου,αφού της δεύτερης γενιάς (νομίζω και της πρώτης) έχει 20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος. Επίσης το περιοδικό αναφέρει ότι το καινούργιο μοντέλο θυσίασε ένα μέρος της άνεσης σε ταχύτητες πόλης (45-70 χιλιόμετρα) σε σχέση με το μοντέλο δεύτερης γενιάς,για καλύτερο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος σε ψηλότερες ταχύτητες.Τέλος,το περιοδικό αναφέρει ότι το πλεονέκτημα τιμής του Santa fe σε σχέση με τα ανταγωνιστικά του μοντέλα μειώθηκε σε σχέση με το μοντέλο δεύτερης γενιάς.Άλλος ένας λόγος για τον οποίο δεν πρόκειται να έλθει ποτέ στην Ελλάδα! Καλά να΄μαστε τουλάχιστον...